2016. augusztus 19., péntek

A kórházból útban haza

A(z) IMG_1150.JPG megjelenítése

A(z) IMG_1151.JPG megjelenítése

Doni is üdvözölt, de ő kerítésen belül. Sajnos nincs róla kép.
Idén nem lesz kutyatorta, Csak sonkával, sajttal köszöntik föl holnap a nevemben is.
Majd 27.-én ünnepeljük mindkettejük szülinapját. (Olivér 25.-én született, Doni pedig 20.-án. Szurkoltam is, hogy Oli 20.-án jöjjön a világra. Doninak szoktam mondani, hogy az egész ország ünnepel, sőt, még tűzijátékot is kap. Egyébként ritka kutya az aki szereti. Ő a kivétel.)

A kórházat nagyon szeretném elfelejteni. De újra, és újra emlékeztet a sebkötözés. Mert hónapok gondos munkája veszett el. Kezdhetünk mindent előlről.
Nincs kedvem írni róla, ezért megpróbálom idemásolni az a levelet, amit még a kórházból küldtem az egyik kedves osztálytársőmnek:

Mar amikor a foorvosno is megszemlelte, es eloszor kotoztek itt, sxoltam, hogy olvassak el a sajat orvosuk altal leirt terapiat, es az szerint folytassak.
Mi itt az osztalyon nem hasznalunk ezusthalot, a sajat modszerunkkel folytatjuk.  Ami abbol allt hogy raontottek fel uveg hidrogen....t ami ugye rettenetesen fajt, plane a polusokon at   basszus, nem jut eszembe a neve   szivargo maro folyadektol kisenesedett labszaramon. Azt vedtuk az ezusthaloval, hogy el ne fertozodjon a fekelyes resztol. Az mar nagyjabol bakteriummentes volt ugyan, de meg az egyik szelerol lehetett ledorzsolni egy kis sargas lepedeket. Szepen kezdett mar osszehuzodni. A nyirokfolyadek is csokkent jelentosen.
Itt mar az elso delutan tocsogtam benne.
A harmadik kibontasnal remulten tapasztaltam, hogy korbe az egesz labamon, es a fekelyen is vastag  eddig meg sosem latott sarga mohaszeruseg boritotta. Az eddigi mind zold, meg sarga nyalkas valami volt.
Egy ujabb, ismeretlen bacilus fajta okozta. Akkor mar a 2 otthon szedett antibiotikum helyett ataltak egyszerre 3 kulonbozo antibiotikumra. 2 szajon at, 1 pedig infuzioban.
Aznap, amikor 2 nover  9 szurassal sem tudta lefolyatni a kiirt infuziot, besokalltam. Mondtam hogy szerdan este hazamegyek.
Szerdan 11 orakor a drno kozolte, hogy o kiirja nekem  a fortimot injekcioban, amit a haziorvossal naponta ketszer  5 napon keresztul   reggel es este kell beadatnom. Ez lehetetlen feltetel. Nincs az ax orvos, aki elvallalna. Nover ujabban nem adhat sem injekciot, sem infuziot.   Az ejszakas noverke erre azt mondta kesobb  Latott mar a korhazban valaha egyetlen orvost is, aki injekciot ad, vagy infuziot kot be. kerdojel  
Pedig hivatalosan ez mind az a feladatuk lenne. De hat ki merne szolni.
Csak azert tartjak itt magat, mert jelenleg 28 agybol 11 foglalt. Titokban megneztem az  leleteit. 20 versullyedessel erkezett, ez, amikor elfertozodott a sebe, felugrott a hetek ota szedett antibiotikumok ellenere 200ra. A veseertek kisse a megengedett folott volt. Itt szukult bea veseje horrorisztikusan. Otthon 2 furon melle szedett 2 kaldiumot. Itt kezdettol 3at kap, de igy is annyira lecsokkent, hogy fel luter infuzioban 2 ampulla kaliumot kap. Egyedul infuzioban kap naponta 9, 5 deci folyadekot. Most szamoljuk ossze, hogy szajon at mennyit iszik   napi kb 1 l tea, 2 deci tej, vagy kakao, 1 deci kave, 1 deci rostos ivole, 1,5  2 uveg 1,5 literes asvanyviz. Ehhez jon meg, ha megeszi, a 3 deci leves. Es a gyumolcs is sok vizet tartalmaz. Na, szoval nem fenyegeti a kiszaradas veszelye. Ahogy tud menjen haza. Most a veseszukuleten kivul minden lelete jo, vagy icipicit magasabb a kelletenel. Ez a beszelgetes szombat ejjel volt. Hetfon bejelentettem, hogy csak szerdw estig tudok maradni, mert a fiamek elutaznak. Amiert bejottem, az orbanc, az mar rendezodott. Most a labam is tiszta, koszonhetoen az egyik novernek, aki ketszerre ledorzsolte az utolso morzsaig a labamrol azt a sarga micsodat. Igax, neki ketszer 1,5oraja ment ra. Azt mondta, orditsak csak nyugodtan, es tisztaban van azzal is, hogy meg napokig fajni  fog az erzekeny, nagyon vekonyka bor. Ugyanazon a velemenyen vagyunk egyebkent, mert pusztan antibiotikumtolmeg a literszam raontott, es le sem mosott kipezsgeto, utana alaposan betadinnal meglocsolt labamat naponta bebugyolaltak 8 10 guriga 15, vagy 20 centi szeles gezzel. Amit mi hasznalunk, 10 centi szer 5 m  darabja  patikaban 160 ft. Rosszul vagyok ekkora pazarlastol. Ugyanakkor a mosdok melletti fertotlenitos folyekony szappan, es a kezfertotlenito flakonja talan evek ota sincs feltolve.
Az injekcio, ill infuzio beszurasakor par eve meg az erintett borfeluletre fujtak. Most, itt a papirvattara fuj a nover alig tized masodpercig. Az ember szaraznak erzi, ahogy ahogy attorlik vele.
Szombat reggel, ahogy a penteki nagyviziten mutattam, hogy a fekelyes reszen kezd ujra sargulni, azonnal talaltak ezust tartalmu szivacsot. Eloszor egyet hasznaltak, csak a fekelyes reszen. Aztan mar 3mal szinte az egsz labszaram be lett boritva.
A fekelyre mi is hasznaltunk mar ilyet, de csak akkor, mikor mar teljesen bacimentes volt. Ugy szabtuk, hogy pontosan betakarja, ill fel centivel tulerjen rajta. Most, az ezust halot is ugy szabdaltuk, hogy a bacimentes teruletboln1 mm se logjon ki. Magat a fekelyt kulon kezeltuk. A beerkezesem napjan keszult  leoltas  en kenetvetelnek nevezem, teljes bacilusmentesseget igazolt. Azzal a doki 100szazalekig elegedett is volt.
Mara befejeztem nagyjabol a 19 nap kalvariajat. 
Puszi  Andi

A szerda egyébként aug. 10-én volt. Előzőleg  két nap kihagyással kétszer 1,5 órán keresztül letisztította nagyon alaposan egy nővérke a lábamról az összes sárga trutyit. Legyen áldott érte. 10.-én rémülten láttam, hogy a seb szélén már újra kezd vissza települni. Akár úgy is el szerettem volna jönni, hogy ráírják a zárómra hogy orvosi javaslat ellenére önkényesen távozom. De végül is maradtam hétfő délutánig, mert lehetetlen feladat lett volna a háziorvosomat naponta 2-szer kihívni, hogy beadja izomba a szurit. Viszont  kicsikartam , hogy ezüst szivaccsal borítsák be a lábamat körbe, nehogy visszajöjjön a fertőzés.
Itthon Ica majdhogynem sírt, mikor meglátta a lábamat. Ma kint volt Zsuzsa is. Az jobb  fekve, delábam pedig még ödémás. Zsuzsa elmagyarázta, és bemutatta, hogyan kell masszíroznia a lábamat. Jobb lenne, ha fekve tudnánk csinálni, de hát az  egyelőre nem megy.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése