2014. július 15., kedd

Új szerzemények

Nem hittem a szememnek, amikor megláttam ezeket:



Úgy néznek ki, mint az igazi házi  kiflik. Nem az a felfújt, halovány, mint amit a CBA-ban szoktam venni. Pedig állítólag ezek is CBA-ból jöttek.

Mivel elfogyott az algás vajam, egy ideig házi vajban sütöttem le a tengeri halakat. A sütés után megmaradt zsiradékból készítettem hozzá a különböző mártásokat hozzá.
Aztán hűtőátnézés közben megtaláltam a -még Siófokon Ágitól kunyizott kókuszzsírt. No, gondoltam, ezt kipróbálom a tengeri hal sütéséhez. Az az igazság, hogy az algás vajból 15 dekás kockát egyedül a Culinárisban lehet kapni igencsak húzós, 1200ft-os áron.

Zoli most talált egy üzletet, ahol a kókuszzsír kilóját adják éppen ennyiért. A disznózsírnak is 1000 Ft kilója.
Most látom, ahogy föltettem a képet, hogy nem zsír, hanem olaj.

Amúgy meg szorgos aszalással telnek a napok. Pénteken főztem finom marhahusi levest sok zöldséggel. Tegnap pedig kipróbáltam a kókuszzsírt a vörösboros gombaszószhoz.  Isteni finom, kissé pikáns lett. A sonkakockát a tetejére abban pirítottam. Utána jött a gombaszeletek pirítása abban a zsírban. Majd az apróra vágott tönkök, meg gombafejek főzése egy deci jó minőségű vörösborral. Ezután jött a pépesítés botmixerrel, majd 3púpozott evőkanál tejföllel, és 1 púpozott teáskanálnyi liszttel behabarás. Közben kifelejtettem a leírásból a gombapirítás után visszamaradt zsiradékban (tenni kellett még bele kókuszolajat jócskán) az apróra vágott hagyma , egy kevés pari, és paprika ledinsztelését. - Fűszerezés ízlés szerint. Én füstölt paprikaport, őrölt borsot, oregánót, kevés rozmaringot használtam. A sózással vigyázni kell a füstölt tarjakocka (de lehet szalonna is) miatt.  Én most masni tésztával tálaltam. Egy kis reszelt sajttal is megszórtam tálaláskor, és finom ropogósra sült tarja kockákkal. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése