2014. október 10., péntek

IKKA, némi meglepetéssel

Próbáltam rákeresni a Neten, hogy mikor szűnt meg az IKKA?
Aki nem tudná: Itt lehetett a külföldről a rokonok által átutalt valutát levásárolni. Bónt kapott az ember a valuta helyett, és azzal lehetett vásárolni. Engem anyuék soha nem vittek el oda, csak anyám mesélte később, már apu halála után.
Amikor megjöttek, az örömünnep volt nekem: a mosópor doboza ugyanis játékot rejtett. Sorba, minden dobozt föl kellett bontania  Olyan dolgokat lehetett ott kapni, ami az itthoni boltokban hiánycikknek számított. Például rizst, és igazi szemes kávét, nylon harisnyát, gyerekcipőt,. 3-4-szeres áron adták, de legalább lehetett kapni
A mosógéptől a táskarádióig minden műszaki árú kapható volt ott.
Pál László, a későbbi  Intertourist bolthálózat igazgatója találta ki.
Az üzlet körüli kapualjakban kereskedtek a bónokkal az emberek

A napokban jutott eszembe egy  intertouristos zacskóról, de sem az IKKÁról, sem a kitalálójáról nem volt adat.
Az Intertourist képgalériájában azonban rólam is van egy kép, ahogy a Marina szállóban dolgozom B Ágival. 2011 áprilisában tettem föl a "Hogy is volt"-ba. Az írásomból látszik pár sor, és ha az oldal felkeresésére kattintok, ott van a blogunk.  Alig hittem a szememnek!
Vajon ki gyűjthette össze a képeket? És ha már összegyűjtötte, miért nem keresett meg engem?

Vagy ezt a Google magától gyűjti össze?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése