2014. november 15., szombat

Műtét, véradás, és egyebek

Ha nem lett volna a nyakamba akasztva a mobilom... azt hiszem, leesett volna, olyan váratlanul ért a hívás.

Kitűzték a műtétem időpontját. Igaz, 1 hónappal későbbre, mint ahogy én azt reméltem, de hát végül is a február még belefér. A rehabilitáció június végéig tart majd. Akkor még nem lesz kánikula.
Január 13.-án van jelenésem Debrecenben. Akkor végleg konkretizáljuk a február 23.-at.

2 napja abbahagytam azt a vérhígítót, amitől a legelképzelhetetlenebb helyeken kezdtem vérezni.De az orrom majdnem minden nap, és szinte elállíthatatlanul vérzett. Olykor órákig sem tudtam elállítani.  Százszámra használtam el a tamponokat. Amíg eljutottam a tamponig, végigcsöpögtettem a parkettet, no meg a ruhámat.
Később találtam a patikában  vérzés elállító sprayt. Ha azonnal befújtam vele a tampont, és betömtem az orromba, néhány percen belül sikerült elállítani. De ha nem volt kéznél, és nem fújtam be már az első tampont, akkor bizony fél;- 1;-2 órán át fújogathattam.
A hátamon, hasamon, fejbőrömön, fülem mögött, karomon hamar elállt.
Remélhetőleg most már a fekély is rohamos gyógyulásnak indul.

Ezentúl lemondok a hétvégi sétáinkról. Ha valahová menni kell, betegszállítót hívok. A hazajövetel előtt lesz alkalmunk sétálgatni.
Karácsony előtt, úgy, mint tavaly, átköltözöm Zoliékhoz. Ha csak egy mód is van rá, ottmaradok a műtétig, mert az ágyamat vinni kell. Remélem, vállalják, hogy idén  ne Keszthelyen, vagy Bécsben szilveszterezzenek a barátaikkal, hanem kivételesen maradjanak Pesten. Egyébként is naponta fáslizni kell a lábamat. Ünnepek alatt pedig  aligha vállalja valaki..

***********************************************************************************

Klári emlékeztetett, hogy a szívműtétje előtt a húga a saját vérét gyűjtötte. Ez adta az ötletet, hogy megkérdezzem a vérellátót, hogy az alapbetegségeim, a véralvadásgátló, és a morfium ellenére lehetséges-e, hogy én is adjak magamnak vért? Azt mondták, hosszas tanácskozás után, hogy adhatok. Idáig úgy tudtam, hogy nem lehet.Ha megtudom a műtét pontos dátumát, előtte 1 hónappal menjek be, és minden további nélkül leveszik.  Most, hogy már tudom a dátumot, megkérdezem, hogy esetleg nem adhatok-e két egységet. Egyet decemberben, a másikat januárban.  Hátha.... 
Nálam hosszú lesz a műtét, és előreláthatólag sok lesz a vérveszteség is.
Ráadásul hétfőn a rendelőben hallottam, mikor a doki azt mondta a páciensének, hogy még az utolsó pillanatban is elhalaszthatják a műtétet, akkora most a vérhiány.

3 megjegyzés:

  1. Vérmes reményekkel bízom a jövőben. Ez komoly, csak kicsit oldottan fogalmazok, hogy örülj.
    K. legalább háromszor volt benn vérét venni és tartósítani, úgyhogy sztem hamarabb kezdd el, itt az idő.:)

    VálaszTörlés
  2. Klári! Hétfőn betelefonálok, és megkérdezem. Egyébként milyen gyakran mehetett be, nem emlékszel véletlenül?

    VálaszTörlés
  3. Andikám, nem tudom. két hét biztos eltelt egy-egy vérvétel között. (Úgy volt, hogy én adok vért, de éppen Ticlidet szedtem, és amiatt akkor még nem engedték.)

    VálaszTörlés