2015. szeptember 20., vasárnap

Amire már tényleg nem lehet mást mondani

-A krumpli főzőlevét ne öntsd ki légy szíves! A következőképpen készíts belőle egy kis levest:  Ne tegyél sót a főzővizébe, mert át lesz törve, elkeverve vajjal krumplipürének Azt utólag is meg tudom sózni. Amíg fő, addig egy kis fej hagymát kockázz egészen apróra, és dinszteld le egy kanálnyi kacsazsírban. Nincs itthon zöldségem, ezért tegyél bele egy erőleveskockát, és egy teáskanálnyi Vegetát a kb 1,5 liternyi főzővízbe (a hagymával egyszerre) és kis lángon, fedő alatt főzd kb 10 percig. Abból a petrezselyemből, amit még nem dolgoztam föl, pár szálnak csak a levelét aprítsd föl. A zeller szárát nem fogom lefagyasztani, mert nem marad meg roppanósnak, és mivel a fagyasztóba egy gombostűt sem tudok már beletenni, le sem darálom, így fölhasználjuk, amennyit csak lehet. A vastagabb szárakból vágj kb. 1 cm hosszúra annyit, hogy  2 bő maréknyi legyen belőle. A petrezselyemzöldet, meg a zellerszárat csak az utolsó pillanatban, miután elzártad alatta a gázt, akkor dobd bele miután az elfőtt vizet már pótoltad, és fel is főtt. Fedő alatt hűljön ki. Töltsd üvegekbe, és tedd a hűtőbe. Bögréből fogom iszogatni ebben a kánikulában, hogy pótoljam a sót a szervezetemben. (Mások főzhetnek bele tésztát is. Én tészta levesnek hívom. Ha nem óriás krumplim van, akkor persze hajában főzöm. Úgy az igazi a törtkrumpli,de most csak nagyok voltak. Tésztalevest egyébként nagy melegben gyakran szoktam készíteni. Olcsó, és mégiscsak egy kis leves, és pillanatok alatt megvan. Ha Azt hittem, ennél alaposabban, szájbarágósabban már nem tudtam volna előadni. De később kiderült, hogy Zsuzsi  nem tudja megkülönböztetni  a különböző növényi szárakat. Nem szólt, egyszerűen kidobta az összeset.Pedig ránézésre, vagy akár szagolással is megkülönböztetheti. Vagy legalább szólt volna nekem! De nem. Mivel petrezselymet már végképp nem tudtam beszuszakolni, azok mind szárítva lettek.
Egy teljes csomag zellerlevelet elhasznált, a kacska kezemmel kínkeservesen hurkába göngyölve 2 nappal azelőtt lefagyasztott közül. Valószínűleg úgy gondolkodott, hogy azon is van szár, mert én a leveleket nem csipkedem le az őket vékonyan összekötőről. Mégis mit gondolhatott? Hiszen azt télre tettem el. Nem vagyok olyan bolond, hogy akkor használom, a mikor még frisset is lehet kapni! Egyébként meg nem lehet a szárat, és a levelet megkülönböztetni?
Nemsokára szabadul föl hely, mert jövő hétre nem rendeltem semmit. No, meg ''kiásattam'' a pincében egy 60 literes működő mélyhűtőt. Zoli tegnap kivitte a fészerbe (ott van konnektor). Most rengeteg zsömle, meg készétel van elraktározva, ha netán véletlenül elfelejtek kaját rendelni, vagy kenyeret hozatni, ne kerüljek zavarba. Vagy ha Zoliék éhesen betoppannak, legyen mihez nyúlni, válogatni belőlük.
No, most már mindegy. Beüzemeljük azt is, és a zöldeket meg még tudom pótolni. Nagyon hiányzik a lenti 300literes ládám. Nagyon unom már a Teletál választékát, mert a csirkemellből készült ételeikből nem választok A többit meg már 3-4-szer is végigettem. A többi cégé vagy ár-mennyiség, vagy íz alapján nem az esetem. Vagy nagyon nehéz kibontani, vagy... vagy... vagy... kifogás akad bőséggel, de leginkább a sütés-főzés kreativitása, öröme hiányzik, de nagyon.

5 megjegyzés:

  1. Ízlések és... mi is a Teletáltól rendelünk, kizárólag csirkemelles táplálékokat. Levest nem eszünk. Van lefagyasztva kenyerünk meg készételünk, amiket én főztem és megmaradt.
    Szeretném megkérdezni, hogy a kapor vastag szárát hogyan érdemes pépesíteni.

    VálaszTörlés
  2. Én a kapor vastag, lédús szárat a jó öreg bivalyerős kávédarálómmal pépesítem. De azzal darálom meg a vaníliát, szegfűszeget, cseresznyepaprikát is.
    Régebben megfőztem 1-1 nagy fazék töltött káposztát, gulyáslevest, halászlevet, bedobozoltam, fagyasztottam. Káposztából 10-15 kilót reszeltem le, dinszteltem, zacskóztam be kizárólag október vége után. Az bő 2 napos munka volt, mert mi sötétbarnára pirítva szeretjük. Csak a tésztát kellett megfőzni hozzá,összekeverni, összepirítani,és készen volt negyed óra alatt a káposztás cvekedli. Ez a mennyiség tavaszig kitartott, és Zoli is el tudta gyerekkorában magának készíteni.
    A Teletál nálam csak kényszermegoldás, de most legalább 10adag van lefagyasztva. Azért is nem fért el annyi zöld a mélyhűtőmben.
    Én nagyon leveses vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micsoda mennyiségek! Nagyon szorgalmas vagy. Hanem a pirított káposztát elsajátítom tőled. Kaptam egy nagy teljesítményű aprítógépet a gyerekektől, megéri akár egy fej káposztát rövid idő alatt reszelni, dinsztelni. Nekem "AKA" kávédarálóm van. A nyers szárakat rakjam bele...jó. Megpróbálom.

      Törlés
  3. Persze felaprítva3-4 mm hosszúra. ne egészben tedd, úgy nem tudja ledarálni.
    A káposztát én a legkisebb lukú reszelőn reszelem le. Nagyon kemény munka.

    VálaszTörlés