2015. augusztus 5., szerda

A házról (első rész)

Megint jön a kánikula.
De már mióta akarok írni a házról, és lakóiról...
Érdekes a ház tervezése.
Fél emeletenként van 1-1 lakás, úgyhogy sem szemben, sem mellettem nincs szomszéd, ahogy senkinél sincs.
Egyedül az én lakásom nem érintkezik közvetlenül a tetővel.A másik 3 viszont igen.
A két fölső szomszédé a két garázs, a két alsó kapta a pincében a tároló helyiségeket.
Van lent még 1 tároló. Ott tartották régen a kukákat. Nem is értem, hogy bírták onnan a teli kukákat a lépcsőkön felcipelni, végiggurítani a több, mint  40méter hosszú kb. 2,5 széles kocsibehajtón.Mi vágtuk le nemrégiben a már-már derékig érő gazt, és a toklászos füvet, nehogy Doniban kárt tegyen. Beszéltem Zsuzsával, hogy kéne egy kertész, hogy időnként lenyírja a gazt, meg a kertet sem ártana egyszer alaposabban rendbe tetetni. A válasz: Nem hiszem, hogy ehhez bárki is hozzájárulna. Ha zavar, csináljuk.

A félemeleten Zsuzsa él,-akiről már meséltem-(állítólag a fiával, akit még senki nem látott a hozzám járók közül)  az elsőn a zsémbes öregúr, legfölül pedig a fiatal ügyvéd, akit szintén ritkán látni. Ő nem is hajt végig ezen a keskeny, gazos úton. Annál jobban félti a kocsiját. Persze neki sem jutna eszébe rendbe tetetni. Így a garázsát sem használja - legalábbis rendeltetésszerűen nem. Igaz, csak néha-néha alszik itt.

Majd legközelebb folytatom, de most egy láda könyvet kell átnéznem, meg a pénteki tatár maradékát kell megsütnöm, mert nyersen már nem merem megenni.

Ma délután már harmadszorra szakad le az ég!Borzasztóan nehéz a levegő. Nem tudom, képes leszek-e a betervezetteket elvégezni.  Ja, és még vagy 2 tucat fényképalbumot is le kéne törölgetnem.

7 megjegyzés:

  1. Andi, ha minden szerelni és csinálnivaló meglesz, nem lesz rossz ez a lakásod.
    Itt nálunk nagy szárazság van, egy felhő sincs az égen, minden kisült, már nem is locsolom a konyhakertet. A kis fám még bírja, meg a szőlő is.
    A legjobbakat kívánom, remélem a sebed is gyógyul.

    VálaszTörlés
  2. A konyhakertedet nagyon sajnálom. épp a napokban jutott eszembe, hogy Doni kiskertjéből le kéne csípni egy darabot jövőre. Legalább pár szál petrezselymet, meg paradicsomot, paprikát ültetni.

    VálaszTörlés
  3. Ez máshol is így van, Andikám. Legalábbis nálunk biztosan.
    Itt tizenhat lakás van a lépcsőházban (sőt most már húsz, mert beépítették a padlásteret), de a házunk előtti zöld sáv csak azóta alakult kertecskévé, mióta itt lakik egy kapirgáló idős néni, aki szeret az ilyesmivel játszadozni. Gyönyörű kiskertet varázsolt a ház elé (földszintem lakik, és pont a kertecskére néz minden ablaka) - de míg ő ide nem költözött, semmi nem volt a kertecske helyén, csak fű meg bokrok, amiket hivatalból rendben tartott (valamennyire) a FŐKERT. Mióta van kertecske, örülök neki, de előtte évtizedekig föl se tűnt, hogy ott akár kert is lehetne: fogalmam sincs, hogy is nézett ki pontosan a házunk eleje. Egyszerűen nincs szemem az ilyesmire, őszintén szólva sosem érdekelt semmi, ami zöld. Ha túl nagy kosz vagy rendetlenség lett volna, az nyilván feltűnik - de valójában nem szoktam figyelni, milyen zöld sáv mellett jövök be a kapun. Komolyabb összeget biztos nem áldoznék rá, hogy rendben legyen tartva... Ez a néni is alighanem saját zsebből veszi a palántákat és egyebeket: sose jutott eszembe még csak rá se kérdezni. Most azért majd megteszem, ha már így eszembe hoztad. :-))

    VálaszTörlés
  4. Andikám!

    Végre megtaláltam Klári blogját, a tegnapi válaszod alapján - de nem tudok nála kommentelni, mert nem ad lehetőséget "külsős" olvasóknak. Légy szíves, szólj neki, hogy ezen változtasson a beállításainál - mert nem hiszem, hogy szándékosan van így.

    Vagy ha itt vagy, Klári, akkor neked mondom, hogy nem lehet nálad kommentelni pusztán névvel, idegenként.
    Isten éltessen sokáig! Küldtünk neked képeslapot, a kommenteknél megadott, freemail-es címedre. Boldog névnapot! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!

      (Én sem tudok levelezni, a gmail nem ad rá lehetőséget. Beállítani nem tudom, örülök, hogy ilyen sete-sután, de jelen vagyok a neten.)

      Törlés
    2. Hogyhogy nem tudsz levelezni???
      Hagyd a csudába a GMAIL-t!
      Miért nem regisztrálsz az INDAMAIL-re?
      Pár perc alatt megvan, és sokkal megbízhatóbb, mint a GMAIL!

      Én kerülök mindent, ami GOOGLE, mint a pestist!
      Egyedül a keresőjét használom, de sosem írnék blogot a BLOGSPOT-on, és sose leveleznék a GMAIL-lel.
      Egyrészt a GOOGLE a legnagyobb adathalász, másrészt amiből csak lehet, jobb magyart használni. Én aztán igazán nem vagyok egy vadmagyar, de magyar levelezőben vagy magyar blogportálon AZONNAL ott a segítség, ha valamiben elakadsz. A GOOGLE-tól meg aztán várhatod, hogy kisegítsen.... pláne, ha esetleg nem is tudsz elég jól angolul.

      Szerintem csinálj magadnak egy INDÁ-s levélcímet, és garantáltan nem lesz gondod a levelezéssel. Bár a GMAIL-nél talán még a FREEMAIL is jobb, pedig azt nem szeretem. :-))

      Szomorú, hogy ezek szerint nem tudok kommentelni nálad.
      Pedig a beállításoknál (settings) nyilván át lehet állítani egyetlen kattintással, hogy névvel is lehessen kommentelni, mint itt, Andinál. Én meg a BLOGSPOT-ba nem vagyok hajlandó regisztrálni - mint ahogy sehova, ami GOOGLE. Jobb a békesség... engem ne figyeljen a Nagy Testvér! :-))

      Törlés
  5. Elnézést, még soha nem foglalkoztam az itt említett izékkel. A férjem szívességből beállít, amit beállít, én meg kussolok és igyekszem legalább azt megtanulni. Nem érdekel, ki mit kutat a blogomban vagy a gépemben, vagy az anyakönyvi kivonatomban, nem csináltam semmit.

    VálaszTörlés