2013. szeptember 8., vasárnap

Egy gyönyörű nap Szegeden

A múltkori hatalmas esés után talán őrült ötlet volt tőlem, hogy menjünk le Szegedre, a halászlé fesztiválra.



Pesten is rengeteg program volt ezen a hét végén.
De már az előző héten kinéztem magamnak ezt a programot.
Először is: imádom a halászlét, meg egyáltalán mindent, amit halból lehet sütni-főzni.
És én is szegediesen szoktam készíteni a halászlevet. 
No, meg nagyon régen, több, mint 32 éve jártam utoljára Szegeden. Ideje volt már vissza látogatni.
Akkor 5 napot töltöttünk ott a barátainkkal, barátoknál.
És ami a leglényegesebb: életem legsikeresebb, legfőbb műve, a Zoli projekt is ott kezdődött.

Dél körül értünk le. Szerencsére jól bírtam az utat.
Rögtön feltűntek az egyetem gólyái. Jó hangulatot csináltak városszerte.
A parton bóklásztunk, és ebédeltünk. Az árak egyáltalán nem voltak elszállva. Megfizethető volt. 4000Ft-ból degeszre ettük magunkat. Halászlé, rántott fogasfilé,- szürke harcsa, hatalmas adag krumpli csipsz (utóbbinak a háromnegyed részét hazahoztuk.) Mellé megittunk ketten 1 deci jufarkat. Az is jólesett.
Megittunk még szintén ketten fél liter kézműves barna sört 450Ft-ért. Pesten 800-ba kerül. Én főzött fagyit ettem 150Ft-ért 1 gombócot. Hoztam haza füstölt pirospaprikát. Igaz, csak 5 dekát.
4 óra körül elindultunk városnézőbe.Arra már nem emlékeztem, hogy az egyetemnél körbe irók, zeneszerzők, tudósok mellszobrai láthatók.


Nagyon tetszett. És a fogadalmi templom-tényleg gyönyörű.


Bejártuk az egész Ó-várost. este 7 felé azért már nagyon törte a fenekemet a moci ülése, bármilyen kényelmes is. Ezért aztán lecövekeltünk annál a szökőkútnál ami zenére "táncol". Itt felálltam az ülésből, és legalább egy órán át néztük a játékát.


Nagyon tetszik nekem Szeged  (számomra legalábbis ) új arca, a sok-sok köztéri szoborral. Ahogy Székesfehérváré is.

Múzeumban most nem jártunk, részint mert túl rövid az 1 nap, részint meg nem volt nálunk a kerekesszék. Pedig legalább a Kincstárat úgy szerettem volna megnézni.Sajnos egyre problémásabb ez a dolog, mert most bottal sem tudok már járni.   Tényleg az utolsó pillanatban látogattuk meg Barbaráékat Németországban.

7 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy szép időben jöttetek és láttatok egy csomó mindent, jól telt a napotok!
    Sajnálom, hogy nem nap közben mentünk le a partra, biztosan megláttalak volna, bármekkora is a tömeg.
    stali

    VálaszTörlés
  2. Stali: Hát, igen. Elég jellegzetes a mopedem:) No, meg rengeteg kép is van rólam a Net-en.
    Jó lett volna személyesen is találkozni már egyszer.

    VálaszTörlés
  3. Nahát, nahát! Örülök, hogy jól érezted magad a szülővárosomban. :)
    A halat utálom minden formájában, viszont a fesztivált szervező mesterszakács, a Frank Sanyi tanítványom volt általánosban. Őt meg kedveltem.

    VálaszTörlés
  4. Klári:nagyon jól éreztem magam. És még partedlit is kaptam.Állandóan leeszem magam, ezért mindig teszek magam elé rongyszalvétát, de ezúttal elfelejtettem vinni magammal.Úgyhogy remek ötlet volt, hogy árultak ilyet. Ezentúl ezt viszem majd mindenhová.
    A tanítványodnak gratulálok. Nagyon jó szervezés volt. Remek ötlet volt kivinni a szigetre a baráti társaságokat. :)))
    De a város is sokat fejlődött, mióta utoljára ott jártam. Akkor is szép volt, de most egyszerűen gyönyörű.
    Érdekes, hogy egy élelmiszerüzletet sem láttam a belvárosban.

    VálaszTörlés
  5. Andrea, régen volt egy nagy Csemege bolt a Klauzál téren, most nem is tudom, mi van ott, pedig a napokban jártam arra. Az Anna kútnál volt a másik, azt hiszem, nemrég szűnt meg. Parkolni, árut rakodni nem igazán jó hely a belváros.

    VálaszTörlés
  6. Andrea, ahol ültél, a szökőkútnál ha húzol egy nem egészen 100 m sugarú kört, azon belül egészen közel van egy Coop (a lépcsők oda visznek), a tér másik végén egy Tesco, és a hátad mögött egy egész nagy Spar (a Meki mellett, a Kölcsey utcában). És akkor még nem mondtam a több kis pékséget, szintén a közelben.
    De ezek szerint jól álcázzák magukat, nem zavarják meg az összképet.
    stali

    VálaszTörlés
  7. Klári, Stali:Kis pékségeket, könyvesboltokat mi is láttunk. De igen, ezek a nagyok jól álcázták magukat. Rontották volna az összbenyomást a belvárosról. Vagy azok is régi épületekben vannak?
    Bocs, hogy csak most, 21-én vettem észre a válaszotokat.

    VálaszTörlés