2014. február 22., szombat

Ilyen a világon nincs...

Tegnap egy élsportoló ajánlotta föl, hogy ad nekem vért!
És hiszitek, vagy sem, ő sem felelt meg most véradónak. Pedig, úgy tudom, hogy már sokszoros véradó.
És most, először, nem felelt meg.
Ilyen az én szerencsém...
Most azon filózok, mi lehet ennek a jelentése: az-e, hogy nem lesz szükségem vérutánpótlásra, mert olyan gyorsan, és jól sikerül a műtétem, vagy épp ellenkezőleg: figyelmeztetés, hogy ne vágjak bele?
A mi, szóba-jöhető 50-60 ismerősünk közül  kivétel nélkül senki sem volt alkalmas.
Kedden reggel egy ismerősöm ismerőse indul vért adni...

3 megjegyzés:

  1. Andrea! A véradáskor vérbankba kerül az adott vér és a megfelelőt választják ki a betegnek. Ha konkrétan valakinek akarunk vért adni, akkor nagy vonalakban úgy mondhatjuk, hogy a vércsoportnak és az rh faktornak meg kell egyeznie. Na jó a 0-s vér mindenkinek adható (ha az rh stimmel), de 0-s csak 0-stól kaphat. Szóval nem úgy működik, hogy én XY-nak jöttem vért adni.

    VálaszTörlés
  2. Perenne: mi is tudjuk, hogy kicserélik. Tehát teljesen mindegy, milyen az illető vércsoportja. A lényeg az, hogy legyen igazolásom arról, hogy legalább ketten kifejezetten az én műtétemhez, a debreceni egyetem címére adjanak vért. Ha esetleg több kellene, azt már adják. A műtétet végző orvos nevét is föl kell tüntetni. Valószínűleg így ellenőrzik, hogy befizet-e az adót.
    Az teljesen mindegy, hogy milyen a vércsoportjuk! A legegyszerűbb az lenne, ha saját magamnak tudnék vért adni, de ez valamilyen okból nem lehetséges.Vagy esetleg hivatalosan vehetnék vért. Ha már többszázezer forintot kifizetünk, az a 10-20 ezer plusz igazán nem számítana. De az -ki tudja miért- tiltva van. (Jó, tudom az okát. Épp ezért jár ki Bécsbe olyan sok véradó-mert ott pénzt kapnak érte -és ezért van Magyarországon vérhiány.)
    Tehát nem a vércsoport miatt, hanem egyéb okokból nem felelnek meg. De mivel ez magán, azaz fizetős műtét lesz, a műtét közben adott vért valamilyen okból nem adja a TB, mert a műtétet én fizetem. A csípőprotézist igen, a vért viszont nem. Ha túl vagyok a műtéten, és akkor kell pótolni, azt már adja, mert az már TB-re megy.
    Ez egy érthetetlen rendelkezés, de így van. -magyar egészségügy- abszolút logikátlan, és embertelen. Mindegy, valahogyan megoldjuk.
    Tudom, kissé érthetetlen a történet, de magánklinikát több millióért már végképp nem tudtunk volna kifizetni.
    A több éves várakozást sem tudnám vállalni az őrült fájdalmak miatt-ha egyáltalán akadna orvos, aki ezt a műtétet elvállalná.

    No, meg egyre önállótlanabb vagyok. Most már napi szinten szorulok segítségre. Éveken át fizetni a segítőt, sem lenne kisebb költség, mint most kifizetni a műtétet.

    VálaszTörlés
  3. Ja, és pontosan le is van írva a papíron, amit kaptam a műtéti feltételek között, hogy mindegy, milyen a vércsoport. A lényeg a nevem, és a klinika neve. Gondolom, bár erről nincs információm, hogy a kórházaknak van egy kvótájuk, és azt nem léphetik túl.

    VálaszTörlés