2014. február 4., kedd

Másfél-két hét történései

Mióta kijöttem a kórházból, még nem tudtuk elérni azt a dokit, aki beültette a szívembe a stenteket.  Így még nem küldtük el Debrecenbe a zárójelentést.
Nem tudom, írtam-e hogy Debrecen március végére halasztotta a műtétemet. Szerencsére, különben nekem kellett volna lemondanom.
Minden nap reménykedek, hogy talán másnap tudunk beszélni az orvossal. Ez persze rettenetesen idegesít.
A vérhígító okozta  vérzések miatt néhány napig csökkentettem a véralvadásgátlómat. De a háziorvosom nem helyeselte. Azt mondta, mindenképp beszéljem meg a műtő orvossal.
A vasárnapra bejelentkezett erdélyi vendégeim nem érkeztek meg. Helyesebben csak E jelezte, hogy érkezik Erdélyből, a lánya meg Londonból.
Hétfőn viszont Zs-vel nagyot beszélgettünk.
E tegnap telefonált, no meg ma is. Zolit kellett volna küldenem érte Nyíregyházára??? Közben beszéltem az unokahúgával. Mondta, hogy megint be van kattanva. Ne érezzek lelkiismeret furdalást, hogy nem akarom beengedni a lakásba. Ma Ági vette föl a telefont. Közölte vele, hogy nem vagyok itthon, mert át akart jönni hozzám. Holnaptól nem fogom fölvenni a vezetékest.
Mániás depresszió. Szörnyű szegény családjának.

5 megjegyzés:

  1. A depressziós asszonyság él Erdélyben? A lánya meg Londonban?
    Nem lehet, hogy a kettő bizonyos mértékig összefügg?
    Ha nehezen engedte ilyen messzire a lányát, az bizony kihozhatta belőle a betegséget... Egészséges ember másképp reagál, még ha el is van keseredve - de akiben megvan a hajlam, azon bizony ilyen traumától kitörhet az elmebaj.

    Fogalmam sincs, kikről beszélünk (lehet, hogy mindenre van elfogadható magyarázat), de azért én csak nem hagytam volna sorsára az elmebeteg anyámat, ha úgy alakul a sorsunk. Egy elmebeteg mindig nehéz kereszt - na de ő se pénzért vette a betegségét, nem ő akarta, hogy ilyenné váljon. Betegség ez is, épp úgy, mint bármi más. Egy felnőtt gyereknek pedig (ha egészségileg és intellektuálisan alkalmas rá) igenis kötelessége gondoskodni a beteg szüleiről.

    VálaszTörlés
  2. Andi, ha majd felszálló ágba jut, nem kell félni a társaságától. Babos-hegyen is ott lesz?
    Ahogy te viseled a bajokat, önmagában hőstettek sorozata.

    VálaszTörlés
  3. Múlt nyáron nem volt ott.Panaszkodott is Sanyi, hogy nincs hová mennie traccsolni. Idén - ki tudja? - egyelőre kérdéses, egyedül hagyhatják-e otthon napokra. Most 2 napja pontban 3/4 4-kor érkezik hozzám, és csönget. Persze nem reagálok. Kedden este Ági mondta neki a telefonban, hogy nem vagyok itthon, tegnap meg Zoli vette fel a telefont. Mondta neki, hogy kórházban vagyok. Ennek ellenére ma is becsöngetett.
    A lányának dolgoznia kell, nem tud felügyelni rá. Babos-hegyen meg nem meri hagyni ilyen állapotban. Vissza kéne vinni a pszihiátriára Erdélybe, de Erzsikének se kocsija, se jogosítványa. Meg kell várni, míg a fia hazajön Afrikából. Habár már másodszor szökött meg a kórházból -már amiről én tudok. Az elmebetegek rettentő furfangosak tudnak lenni.
    Nem is attól félek, hogy rám támadna, de kleptomániás, én pedig most nem tudok a sarkában lenni. Babos-hegyen is rengeteg kárt okozott nekem. Nem maradt használható szerszámunk, pedig mindenből 3-4 darab volt. A pincéből kilopta a befőtteket, pálinkát, bort, benzint, slagot. A kamrából a hosszabbítót. A kis házba a padlásról ereszkedett le megbontva a plafont. Elvitte az összes edényt, ágyneműt, de még a kályhacsövet is. Akkor még nem tudta hogy én veszem meg, miután meghalt a tulajdonosa. Később jöttünk rá, hogy napokig ott dekkolt, mikor egyszer csak eltűnt. Az egyik szomszéd, akinek a rokona szerette volna megvenni, látta, ahogy ott alszik. ( Oláh cigányok, úgyhogy gyorsan megvettük mi 2000 négyzetméteres telekkel a kb. 30 négyzetméteres téglaházat 500.000.-Ft-ért.No, a telek az csöppet sem hiányzott az én több, mint 6000 négyzetméterem mellé. A házra egyébként fájt a fogam nyári konyhának a befőzésekhez.Így megúsztuk a nyári konyha építést. Az sem jött volna ki kevesebből. Az én telkemről akartuk volna tavaly átvezetni oda is a vizet. De sajnos közbejött ez az átkozott csípőprobléma )

    VálaszTörlés
  4. Végül is hol lakik ez a nő?
    Ha itt is van lakása, miért nem itt kezelik?
    Ha meg nincs, akkor valakinél csak laknia kell...
    Az miért nem intézkedik, aki vendégül látja?
    Azért az nem úgy van (nem úgy kéne lennie...), hogy valaki megszökik a kórházból, és ezzel a dolog el van intézve. Hivatalból miért nem kerestetik ilyenkor? Ha pedig kerestetik, hogyan tud átjönni Magyarországra?
    Nem értem én ezt az egészet... :-((

    VálaszTörlés
  5. Magyarországon nincs bejelentett lakása. Babos-hegyen az az épület szerszámos kamraként van bejegyezve, és ez a rész külterület. Oda nem lehet. Albérletbe állandóra senkit nem jelentenek be. Egyébként sincs itt utána TB fizetve Mit gondolsz, mennyibe kerül itt 1 kórházi nap, meg a vizsgálatok? Így is épp elég teher a gyerekeinek eltartani őt, és figyelni rá. Ki alkalmazna egy kleptomán őrültet, mikor így is hatalmas a munkanélküliség?
    A román jogrendet nem ismerem. A gyerekei megtalálták, de az nem úgy megy, hogy rögtön 1-2 hét szabadságra megy a lánya, alighogy felvette itthon a munkát. Ha nem dolgozik, miből fizeti az albérletét, a megélhetését? Kiserzsi néhány kolléganőjével lakik közös albérletben. Oda nem viheti a dilis anyját. Így is csoda, hogy visszavárták a régi munkahelyén. Amíg távol volt, az egyik kolléganőjének a testvére helyettesítette. Most a fia albérletében van elhelyezve. Így is rendes a tulajtól, hogy megengedi. Ami kárt okoz, azt a gyerekeknek kell majd kifizetniük. Amíg a fiának le nem jár a szerződése Afrikában, addig nem tudnak lépni. Most gondolkodnak hogy mi legyen vele. Így is szép tőlük, hogy ennyit törődnek vele.

    Sajnos a pénz értékét sem ismeri. 5 millió régi román lejért akart megvásárolni egy házat. Persze, mikor fizetni akart, mondták neki, hogy ők forintra gondoltak. Kicsit bosszankodtak, de végül is jót röhögtek rajta. Azt hitte, 1 régi lej =1 forint.
    4 elemit végzett a falujában. Amíg a férje élt, boldogultak valahogy, mert volt földjük, megtermelték a betevőt. Dolgos asszonyka volt régen, ha kicsit gyengeelméjű is. De sajnos belebolondult abba, hogy meghalt az ura.
    Mikor én megismertem, akkor még nem hatalmasodott el rajta ennyire a betegsége. Igaz, pénzt nem lehetett a kezébe adni. Így a munkáját úgy fizettem ki, hogy megvettem neki a palackos gázt, töltöttem a mobiljára pénzt, kifizettem a palánták, a vetőmagok árát neki is, mikor elmentem magamnak bevásárolni, neki is megvettem, ami a háztartáshoz kellett, stb... stb... De az utolsó 2-3 évben már több kárt okozott, mint hasznot. Elnéztem neki, mert tudtam hogy beteg, és sajnáltam.

    Hogy hogyan tud átjönni a határon? Gyakorlatilag az Eu-n belül már nincsenek határok, ezt te is tudod! Nem bűnöző, nem adnak ki körözést ellene. A kórház a családot értesíti az eltűnésről. A többi már az ő dolguk. Így is erejükön felül gondoskodnak róla.

    VálaszTörlés