2013. október 1., kedd

Baboshegy idén

Ági szombaton lelátogatott Babos-hegyre, megnézni, hogy mi újság ott.
Persze, hogy elfelejtette levinni a kulcsokat, és persze, hogy Jani is otthon felejtette.
Így aztán csak a telket tudta megnézni.
Nagyon tetszett neki.
A szülei mindig is tanyán éltek, és birkatenyésztéssel foglalkoznak. Nagyon hiányzik neki az a környezet.
Így felcsillant a szeme, mikor megemlítettem neki, hogy időnként kimehetne oda, azokon a hétvégeken, mikor nem tud lemenni a szüleihez. Ők ugyanis majdnem 200 km-re laknak Pesttől. Az azért benzinköltségben is egy kisebb vagyon.
Én megmondtam neki, hogy nem olyan egyszerű ám elsőre odatalálni.
Ránézett a térképre, amit kinyomtattam neki. -Á, ez borzasztóan egyszerű-mondta.
-No, majd meglátjuk.-mondtam én, magamban kissé röhögve, emlékezve arra, hogy a bicskei kutyakozmetikus órákig tartó keringés után feladta. 2, vagy 3 éve a mentő is 8 óra helyett délre talált oda hozzám.  Egy komolyabb vizsgálatra kellett volna fölvinnie Pestre, 9óra 30-ra.Akkor pedig már nem lett volna értelme elindulni, mert a doki, akihez mentem volna, -még ha tolerálja is a késést, péntek lévén csak délig volt elérhető. Pedig ők született bicskeiek voltak. :-))
Mikor első alkalommal bementem Bicskére, bizony én sem találtam haza. Így aztán visszamentem Bicskére. Oda már mindenki el tudott igazítani. Az ingatlanos segített hazatalálnom. Persze, mikor először kerestük az ingatlanossal, aki egy kolléganőjétől vette át, szintén órákig keringtünk, és föl kellett adnunk. (A vicc az, hogy 1 dűlővel lejjebb lakott, légvonalban 500 méterre tőlünk.)
Egy hét múlva, mikor megérdeklődte a volt kolléganőjétől, találtuk csak meg végre. És csak annak köszönhettük, hogy már a képekről beleszerettünk, és ragaszkodtunk hozzá, hogy életben is láthassuk. Ráadásul akkor sem mutatta meg az egész telket. A gyümölcsös kerítésénél visszafordultunk. Így is csak az nem tetszett venne egyedül, hogy hatalmas a telek. Csak, mikor az adás-vételi szerződés után, az átvételre került sor, akkor jöttünk rá, hogy jóval nagyobb föld került a birtokunkba, mint amire számítottunk. Persze nem repestünk a boldogságtól, hogy még nagyobb területet kell rendben tartani. A doktor úrnak szerencséje volt, hogy nem tudtuk, mert akkor még lejjebb alkudtuk  volna az árat. Az már más kérdés, hogy 5 év múlva a szomszéd telket is megvettük. Persze azt sem a hatalmas telek miatt, hanem a rajta álló házért, és fészerért. Ha építenünk kellett volna, (illetve készen akartunk venni egy fából készült kis házat nyári konyhának.) az sokkal többe kerül, mint amennyit az egészért fizettünk.
Szó, mi szó, persze hogy -térképpel együtt-eltévedt. Janinak jutott végre eszébe, hogy keresse Vörös Vili házát (Régen meghalt már, de ő jellegzetes figurája volt a hegynek. Őt mindenki ismerte. A temetésén 5-6százan voltunk körülbelül) Onnan meg az ötödik porta az enyém.
Sajnos Sanyi semmit sem változott. (Pedig milyen büszke voltam rá, hogy hetekig megállta italozás nélkül).
Már mikor Ági estefelé telefonált, hogy megismerkedett a "Káposztával", rögtön tudtam, hogy a helyzet azóta sem változott. Valószínű, hogy nagyon keményen a sarkára kell állnia, hogy leszoktassa az állandó odajárkálásától. Mert hogyha iszik,- és úgy látszik, azóta is egyfolytában iszik, rettenetesen bőbeszédű lesz.  olyankor hajlamos rá, hogy iszonyú hamisan, és hangosan, -visszhangzik tőle az egész hegyoldal- Omega dalokat énekel. Kár érte, mert valamikor nagyon jó karosszéria lakatos volt. Oldtimer autókra specializálódott műhelyben is dolgozott. Akkor lett alkoholista, amikor az a műhely becsődölt. Mire talált egy újabb autószerelő műhelyt, már keső volt. Pár hónapon belül kirúgták az állandó italozása miatt. Utána feladta. Azóta nem dolgozik. Tavaly szereztem neki -számára-  álomállást Tatabányán, ahol újra oldtimerekkel foglalkozhatott volna. A tulaj szállást is biztosított. A feltétel csak "józan életvitel" volt.  Mindenféle kifogásokat talált, hogy miért nem. Feladtam. Nem akarásnak nyögés a vége. Mást már nem tehettem az érdekében.
Alig tudott megszabadulni tőle Ági. Remélhetőleg nem tudja majd őt kicselezni, mert a pincében még ott van 1 megkezdetlen hordó borom. Azon gondolkodom, hogy föl kéne 25 literenként hozatnom vele. Csak honnan veszek annyi üveget, hogy kitölthessem?  Műanyag flakonokban szerintem itthon nem fog elállni. Esetleg két 50 literes üvegballonba-nem tudom a pontos nevét ezeknek, pont elférnen itthon.. Ott van bőven ilyen, kisebb, nagyobb kivitelben a pincében, padláson.
Képeket is készített bőven. Megállapíthattam róla, hogy a kivágott, és felfűrészelt cseresznyefát ellopták. Be kellett volna vitetnem a fészerbe, de még nem volt eléggé kiszáradva. Nem fértünk volna hozzá a felvágott tüzifároz.
Zoli  hazaért már, a napokban át fog jönni. Majd fölteszi a picassára. Doniról is van néhány fénykép. Azokat is fölteszi majd. Csivicsuvi örömére: o)))

17 megjegyzés:

  1. Az bizony jó lesz! :-))

    Nem tudom, ki az a Sanyi - de azt igen, hogy a Sanyik sajnos ritkán változnak, és akkor sem hosszú időre. Tragédia - de nem sokat tehetünk értük, bármennyire is szeretnénk. :-((

    Én egy barátnőmet állítottam egyszer talpra, akit már (jól titkolt) alkoholistaként ismertem meg. Pár évig boldog voltam és büszke, hogy megmentettem egy értékes embert - aztán eltűnt a szemem elől, és visszasüllyedt még sokkal mélyebbre, mint ahonnan eredetileg indultunk.

    VálaszTörlés
  2. Persze, hogy nem tudhatod, ki is ő, hiszen eltűnt a freeblog. Tavaly nyáron a blogomban elég sokat írtam róla. Aztán egyszer csak megjött Miskolcról a volt élettárs, mivel ő is munkanélküli lett. Szerintem ott is lopott.Azért kellett menekülnie. Állítólag 2 évvel azelőtt, miután minden mozdítható tárgyat eladogatott a házból, kámforrá vált. Hozott némi pénzt, és cigarettát. Attól kezdve rá sem lehetett ismerni. Együtt itták le magukat nap mint nap a sárga földig. Szerencsére nem sokkal azután, hogy a nő megérkezett, én jöttem haza, így nem kellett végignéznem a rohamos leépülést. Igaz, már előbb kezdett visszaesni. Arról viszont sajnálatos módon én is tehettem. Pálinkafőzésnél a 40fok alatti italt fent hagytam a fölső házban. Azt mindig visszaöntöttem az újabb főzésbe. Eleinte csak kevés tűnt el belőle, aztán egyre több, de nem látszott rajta, igaz, hangosabban és sokat beszélt. Igaz, ez nem volt meglepő, mert egész nap be nem állt a szája. Egyik nap állítólag alaposan megverte az, akinél délelőttönként rendszeresen dolgozott. Attól fogva nem ment hozzá. Aznap észrevétlenül fölment, és megitta a fönt hagyott, olyan 4 deci körüli kb 25-30 fokos pálinkát. Mikor lejött hozzám, már tántorgott, úgyhogy hazazavartam. Attól kezdve zártam a fenti házat, hogy ne kísértse. Persze a lenti házban a szekrény tetején mindig volt 45-50 fokos törköly és barack pálinka az igencsak gyakori vendégeknek.Olyankor, ha épp bent tartózkodott, ő is kapott 1 kupicával. Délutánonként, mikor végzett nálam az aznapi feladatokkal, késő estig ott ücsörgött nálam, amíg ki nem ebrudaltam. Amíg dolgozott a szomszédban, soha nem nyúlt a lakásban levő pálinkához. Olykor-olykor azért nekem is ki kellett mennem a házból. Negyed, félórákat is töltöttem a fenti házban, vagy a kecskéimnél. Egy alkalommal alig léptem ki, már fordulhattam is vissza, mert valamit elfelejtettem magammal vinni.Rajtakaptam, hogy bement a szobámba, és levette az egyik üveget. Épp kortyolt belőle. Attól kezdve dugdosnom kellett az üvegeket. Mikor jött egy vendég, csukott ajtónál voltam kénytelen elővenni.
    Ebben az időben toppant be a volt élettárs. Mivel őt kitiltottam a birtokomról, (tolvaj cigány asszony nem jöhet be a portámra. Elég nekem a kleptomániás Erzsike. Egyébként is unszimpatikus volt az agyon dohányzott rekedt hangjával.Én ugyan már nem emlékeztem, de állítólag 2 évvel azelőtt már elhajtottam, mikor észrevettem, hogy bejött a kertbe. Mikor megkérdeztem, hogy mit keres itt, az volt a válasz, hogy jött babot ültetni a Zsókával.Mondtam neki, hogy Erzsike egyedül is megbirkózik az ültetéssel.) ritkábban jött, és sajnos mindig részegen. Megmondtam neki, hozzám csak józanul jöhet. Persze mikor összevesztek, verekedtek, csak nálam kötött ki. Szerencsére október végén haza kellett már jönnöm. De eleinte, ha verekedtek, felhívott, olykor az éjszaka közepén. Képzelheted, mennyire örültem az ilyen ébresztőknek. Aztán egyszer csak végre elmaradtak a hívások. Gondolom, elfogyott a pénz. Idén nyár közepén megint felhívott, és visszahívást kért.Visszahívtam, mert mi van, ha betörtek hozzám, és azt akarja elmondani? De nem. Azt kérdezte, mikor jövök már le végre, mert Erzsike sem jött le. Nem tud kivel beszélgetni. (Erzsike a szembe-szomszéd,és most Erdélyben, diliházban van. Ugyanis mániás depresszióban szenved, a fia meg Németországban kapott munkát. Nincs, aki vigyázzon rá.) No, szóval ő látogatott be Ágihoz. Jani, ahogy meglátta, elnézést kért, hogy dolga van, és elmenekült. Ági alig tudta lerázni. Alaposan meg is fájdult a feje a rázúdított össze-vissza beszédétől.
    No, nagy vonalakban ennyit kell tudni a Káposztáról.

    VálaszTörlés
  3. Remek fazon lehet. Én félnék tőle... és az Ágit sem engedném oda egyedül.

    VálaszTörlés
  4. Á, nem kell tőle félni. A verekedést soha nem ő kezdi. Mindig az asszony üt először, másodszor. Ha nem tudja lefogni a kezét, és megvárni, amíg megnyugszik, -és ez többnyire nem túl sikeres,- ő csak akkor kezd visszaütni. Sokszor látták már a közös ismerősök, és vicctéma a mulyasága. Mert hogy-az ő álláspontjuk szerint-nem férfi az, akit ver az asszony. Ezért is nevezték el káposztának.(mert a káposztát is a kecske eszi meg, soha nem fordítva-így magyarázták nekem a gúnynév értelmét) Tudod, a verekedés cigány mentalitás. Ő alapjában nagyon békés természetű. Mikor nem részeg, nagyon intelligens.Sokat olvas,és tájékozott. Jóképű is lenne, de sajnos az italtól hamar földagad az arca. Kár érte.A szülei havonta egyszer látogatják. Akkor feltöltik a mélyhűtőjét kajával. Azon a napon az asszony még a környéken sem lehet, mert a szülők ki nem állják. Ha ott találják, máris fordulnak vissza,elviszik az ételt, meg a 4 pakli cigarettadohányt, mert mint mondják, nem tartanak el egy vérszívó piócát. Elég nekik a béna, értelmi fogyatékos öccsét, meg az élhetetlen nagyfiukat ellátni a kis nyugdíjukból.
    Egyszóval nem kell félni tőle, hacsak nem a fejfájástól, ami a hamis éneklés egyenes következménye.

    VálaszTörlés
  5. Tudom, hiányzik a Babos-hegy, mégis inkább örülni lehet, hogy megszabadultál a sok élősködőtől.

    VálaszTörlés
  6. Melyik évben vettétek a Babos-hegyet? Már nem emlékszem pontosan.

    VálaszTörlés
  7. Klári: Ők ketten az én számomra kihívást jelentettek.
    Klári, szó sincs róla, hogy élősködök lettek volna. Persze olyan is volt, de őket nagyrészt sikerült lekoptatni.
    Erzsikét nagyon szerettem annak ellenére, hogy rengeteg kárt okozott nekem. Amíg a fia győzte pénzzel az iszonyú drága, havi 40ezer forintos gyógyszerét, porrá törve, a kávéjába keverve be tudtam adni neki, addig legalább tünetmentessé tudtuk tenni, már ami a hangulatváltozásait illeti. Sajnos a kleptomániát ez a gyógyszer nem javította. De mindketten odafigyeltünk, és a fia visszahozta, amiket tőlem elvitt, és még nem ajándékozott tovább, vagy nem szórt szanaszét. A betörésre csak akkor jöttünk rá, miután megvettem Attila ingatlanát.Valószínűleg idén sem kellett volna visszavinni Erdélybe, és bezáratni, ha tavasszal le tudtam volna menni, vigyázni rá. A fia Németországban jól keres, küldte volna a pénzt a gyógyszerére.
    Miután elfogyott a pénz, és megint mindent eladott a házból, újra megszökött az asszony, és valószínűleg visszament a pereputtyároz. A szüleivel összefogva talán jó útra téríthettük volna, mert azt nem lehet róla mondani, hogy ami munkát elvállalt, azt ne végezte volna el precízen, becsülettel.
    Pénzt soha nem adtunk neki. Az elvégzett munka fejében kifizettük a villanyszámláját, elláttuk dohánnyal, meg hüllnivel, vagy hogy hívják, amibe a dohányt töltik, mert amit a szülei hoztak neki, azt 10 nap alatt elszívta. Minimális összeggel feltöltöttük a telefonját, kapott kenyeret, néha egy tányér meleg ételt. Laci még szalonnával, egy kis füstölt kolbásszal is ellátta, meg a kutyájának is került kaja az övéi mellett. Sajnos, ha elment kapálni a gazdákhoz, ők borral "fizették ki".
    A környező szőlősgazdák, juhászok, akik belátogattak hozzám egy kis házi pálinkára, hoztak is ezt-azt ajándékba. Volt, aki a bort készítette el nekem, amit én nem tudtam volna, kivitt a piacra palántát vásárolni, beszerezték, ledarálták nekem a kecskék vegyes gabonáját, hozták 500Ft /zsák (20kiló) kenyeret, pékárút, ellátták őket lucernával, ha valamelyik megbetegedett, segítettek meggyógyítani, leszedték nekem a gyümölcsöt, stb... stb... Szóval soha nem voltam magányos, mint itthon. A parasztokkal mindig jól megvoltam. Életem legboldogabb 2 nyarát Bugacon dolgoztam végig. Azóta is élt bennem a vágy a vidéki élet iránt. Ezt elégítette ki Babos-hegy. A kulturális igényeimet pedig telente Budapest a színházaival, múzeumi látogatásokkal. Amíg egyedül tudtam közlekedni a mopedemmel, nem volt olyan hét, hogy ne látogattam volna el valamelyik múzeumba. Mostanában nagyon jó programokat szerveznek.
    Most jöttem rá arra, hogy mozgássérültek ingyen járhatnak színházba, és a kísérőnek is a legolcsóbb jegyet kell megvennie (ezt még elfelejtette leállítani a kormány), tehát ki kell használni ezt a lehetőséget, amíg lehet.
    Egy szó, mint száz, nagyon hiányzott. Néhány héten belül már haza kellene költöznöm. Télen pedig úgysem hiányzik. De ha majd meglesz a házunk, akkor már könnyebb lesz, mert együtt leszünk. Nosztalgiát érezni életem végéig fogok , mint ahogy Bugacra is visszavágytam mindig, immár több, mint 35 éve.

    VálaszTörlés
  8. Andrea, milyen jó, hogy ezeket is leírtad. :)

    VálaszTörlés
  9. Megtekintettem Donikát a PICASSÁ-n. Nagyon édes!
    Gondolom, uraságot tisztelhetünk benne.
    Vagy tévednék?

    VálaszTörlés
  10. Nem tévedsz, Úr volt 2éves koráig, azóta eunuch. Muszáj volt a műtét. Reméltük, hogy akkor Szindy már nem fogja támadni. Nagyot tévedtünk. Minden elővigyázatosság ellenére egyszer nem vettem észre a piros rongyot a korláton, és megint megtörtént a baj.
    Tavaly nyáron végre kimúlt az a vadállat. Tudom, nem szép tőlem egy kutya halálának örülni, de nem tudtam sajnálni. Végelgyengülésben halt meg 15 éves korában.

    VálaszTörlés
  11. Ezt a baromságot! Ha elküldtem a kommentet, már nem tudom átszerkeszteni, csak eltávolítani az egészet.
    Szóval, az utolsó mondat elé akartam beszúrni: Hiszen kis híján kétszer megölte a kutyámat. Egyszer pedig csak a lélekjelenlétemnek köszönhető, hogy nem történt tragédia. Remélem, Isten megbocsát azért hogy örültem.

    VálaszTörlés
  12. Biztosan megbocsát - bár nem ismerjük a szempontjait. :-))

    Én ezért (és csak ezért) nem szeretem a BLOG.HU-t: a kommentek miatt.
    Először is: micsoda erőszakos eljárás, hogy a kommenteléshez regisztrálni kell, másodszor: mi az, hogy a moderálás csakis a törlést jelenti? A jó öreg FREEBLOG-on nem ehhez voltam szokva...
    Van kelekótya barátnőm is, meg akadt régebben állandó olvasóm, aki szerény képességekkel rendelkezett, de amúgy helyes valaki volt: rendszeresen javítgattam az elütéseiket és helyesírási hibáikat. A CSIVICSUVI-blogban meg nem tehetem meg - ez borzasztóan bosszant.

    Régebben sokat kommenteltem egy nem túl értelmes kislány papagájos blogjában, amit később már ő is a BLOGSPOT-on vezetett: sose hittem el neki, hogy nem tud belenyúlni a kommentjeimbe, ha valamit elírtam. Most már elhiszem, hogy te is mondod - meg hát tapasztaltam azóta én is, hogy bizony, létezik ilyen.

    VálaszTörlés
  13. Többek között ezért utálom, meg hogy csak a Picasaról lehet képet feltölteni rá.
    A másik meg: nem tudom, hogy csak véletlen egybeesés-e, de ha oda töltjük föl, azonnal megjelenik a nyilvános albumomban is. Pedig oda én válogatott, képaláírásos fotókat töltöttem föl idáig, a saját rendszerezésem szerint.
    Erre Stali hívta föl akaratlanul is a figyelmemet, mikor pl a medveparkban jártunk, és anélkül, hogy írtam volna róla, meg képet tettem volna föl, már írta is, hogy ugye kitalálta, hogy hol jártunk? Először azt hittem, én hülyültem meg teljesen, hogy nem emlékszem...

    VálaszTörlés
  14. Na, ezért töröltem én azonnal a gépemről a PICASSÁ-t (vagy a PICASSÁ-ról magamat - már nem is emlékszem), amint elkezdtem használni. Fogta magát a kis telhetetlen, és beszippantotta az összes képemet, sőt talán az összes dokumentumomat, amit csak talált a gépen. Azonnal leállítottam, amint észleltem, hogy mit csinál - és azóta eggyel több érvem van ahhoz, hogy miért kerülök messzire mindent, ami GOOGLE.

    Ezért nem bánom nagyon azt sem, hogy nem sikerült a BLOGSPOT-on kezdenem a CSIVICSUVI blogot. Jobb a békesség... Én aztán igazán nem vagyok egy vadmagyar, de speciel a portálok közül szívesebben használom a hazaiakat. Lehet, hogy nem olyan tökéletesek, meg időnként csődbe is mennek - de legalább nem (annyira) erőszakosak, és segítséget is könnyebben kap az ember, szükség esetén.

    Most néztem utána a PICASSÁ-nak, mert gyanút fogtam: hát nem kiderült, hogy egy S-sel PICASA??? Úgy látszik, keverem szegény Picassoval. :-)))

    VálaszTörlés
  15. Úgy látszik, nagyon egy srófon jár az agyunk, mert én is két ss-sel akartam írni, de én, mielőtt leírtam, akkor néztem meg, mivel idegen szavaknál nem figyelmeztet a helyesírási ellenőr. :o)))

    VálaszTörlés
  16. Az enyém figyelmeztet, de mindegy neki, hogy egy vagy két s-sel, mert sehogy se fogadja el.
    Minden szövegem tele van mindig piros aláhúzásokkal, mert Csivike és Csuvika nevére is allergiás a robotellenőr. Most is aláhúzta őket itt szépen. :-))

    VálaszTörlés