2013. december 17., kedd

Influenza oltás és egyebek

Ilus 3 óra után ért ide. Azt hittem, hogy már nem is jön.
Sokat gondolkodtam, melyik karomba is adassam be.
A jobb a lámpázás hatására már javulásnak indult, de még csak olyan 30 százalékosan használható.
A bal kezemet tudtam csak rendesen kinyújtani. De mivel azon a kezemen az ujjaim érzéketlenek, sokat szenvedtem az olvasó lámpám föl-le kapcsolásával, zár nyitással, mert a csuklóm is nehezen fordul, és szinte erőtlen.  Csakhogy már tapasztalatból tudom, hogy az oltás után 8-10 napig fáj a karom.
No mármost: ha a javuló jobba adatom, azzal visszavetem a javulást. Ha meg a balba, akkor fennáll a lehetősége, hogy a kettő közül egyik sem lesz használható.
De most nagyon fontos volt az oltás, mert semmiképp sem lehetek beteg műtét előtt. Márpedig az is tapasztalat, hogy ha valami nyavalyát összeszedek, abból május végéig nem tudok kikeveredni. 
****************************************************************************

Zoli a "jófogáson" talált nekem egy szuper "ápolási ágyat". Távirányítóval állíthatom a magasságát, fejrészt, lábrészt... Van fölkelést könnyítő kapaszkodója is. Így megoldódik az ágygond nála. Igaz, attól még elég lesz nekik lift híján felcipelniük a harmadik emeleti lakásába, mivel az ünnepeket ott fogom tölteni.

11 megjegyzés:

  1. Bőven vannak tapasztalataim a "harmadik emelet, lift nélkül" című horrorról. :-))
    Egy nagyon kedves kolléganőm ilyen házban lakott a Rákóczi úton, a Blaha és az Astoria között (nem hiszed el: ő is Ági, ő volt a Zági), egy másik Ágim (Dági) pedig a Lovag utcában részeltetett hasonló örömökben, bár ő talán csak a másodikon lakott, már nem is emlékszem, pedig sokat jártam oda. (Már mind a kettő máshova költözött.)

    Én szívesen laknék ilyen házban, hiába nincs lift (amibe egyébként simán beledöglenék), mert ezek még rendesen meg vannak csinálva, nincs áthallás, jó vastagok a falak. Továbbá kamra is tartozik a lakásokhoz (amit manapság már lespórolnak), sőt cselédszoba is, ami olyan édes kicsike. A többi helyiség viszont mind elég méretes, még a slóziban is táncolni lehet, nem úgy, mint az új lakásokban. Viszont a magas plafont rettenetesen utálnám, hiába oszlik el jobban a bagófüst. (A szobában amúgy se gyújtok rá.) Nekem még a saját lakásom is túl magas, olyan kis alacsony plafont szeretnék, mint amilyen a suliban volt Csillaghegyen: ha fölállt az asszisztensem egy pad tetejére, föltenni valami dekorációt, simán elérte a plafonba épített armatúrát. :-))

    Ez az ágy nagyon jó lesz, hírből már ismerem. Éppen ideje, hogy meghozza neked a Jézuska, mert számodra ez létszükséglet.
    Remélem, szeretni fogod.

    VálaszTörlés
  2. Hát, igen, 3,90méter magas. Ha régi házban akarsz lakni, akkor nincs választásod. Zolinál még galéria is volt a "kis"szobában. Ami egy több, mint 140m2-es lakásban elég muris. Persze az volt az első, hogy azt lebontatta. Én a hatalmas konyhát, no meg persze a spájzot irigylem. Spájzom nekem is van, de össz-vissz másfél négyzetméter, és a konyha is hosszúkás, és kicsi.

    Régen Lőrinc L László (Leslie L Lawrence) lakott ebben a lakásban.
    Ez a ház állítólag azon a grundon épült, ahol a "Pál utcai fiúk" játszódik.

    Zoli még az ügyfeleknek is megtiltja a dohányzást. Ha dohányozni szeretnének, ki kell menniük a lépcsőházba, vagy a gangra.

    Németországban Barbaráéknál pont ilyen ágyban aludtam. Nagyon jó volt. Fel is ajánlották, hogy hozzuk haza. De hát a szállítását nem tudtuk volna megoldani.

    Az értesítések meg azért nem jöttek, mert a fényképezőgép gépre installálása miatt meg kellett változtatni a jelszavamat. 8 karaktert kért. A régi pedig csak 6 volt. De most már minden szuperül működik.

    VálaszTörlés
  3. Andikám - kerestem többször is Donika képeit a PICASA albumodban (itt jobb oldalon rákattintva), de bizony nincs benne egy sem azokból, amiket együtt fényképeztünk. Márpedig a kicsikkel nem tudok mit kezdeni (amiket átküldtél), azokból nem lehet kreálni semmit.

    Légy szíves, töltsd fel az itt látható albumaid közé az új Donikás sorozatot (úgyis van már DONIKA című albumod, de csak két kép van benne: most belepakolhatod a többit), vagy ha másképp nem megy, tegyél be (akár csak ideiglenesen) még néhány képet az előző bejegyzésbe, ahol pár darab már látható. Azokat el tudom érni nagyban, amik benne vannak a blogodban - de csak azokat, a többit nem.

    Kéne nekem a 36, 37, 39, 41, 42 és 47-es számú kép.

    Az isteni finom pogácsáid elfogytak tegnap, fogadd ez úton is örök hálámat értük. Mindig elfelejtem megkérdezni: a dobozokat kéred vissza?
    Vagy ezek olyan dobozkák, amikből folyton keletkeznek újak?

    VálaszTörlés
  4. A dobozokat nyugodtan kidobhatod!
    De a képek nálam bizony benne vannak az albumban. Mint már írtam, az első sor 3. képe: 2013 12 12 dátummal.
    Ha így sem találod, hívj majd föl!

    VálaszTörlés
  5. Andikám!

    Kifényképeztem neked, hogy mi látható a PICASA-oldaladon, ha itt, a blogban, jobb oldalon rákattintasz. Itt bizony csak két kép van a Donikás albumban.
    A képet megnézheted ezen a linken:

    http://kepfeltoltes.hu/view/131218/Andi_PICASA-oldala_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Nem hívlak föl, ne haragudj, mert most kezdek új mesét írni, és telefon nélkül is nyilvánvaló, hogy ebből megint hajnali lefekvés lesz. :-((

    VálaszTörlés
  6. Most nézd majd meg. Most már látod?

    VálaszTörlés
  7. Hurrrrááááá!!!!!
    Most már látom, köszi, sőt ezer köszi! :-))
    A mesém is kész lett, úgyhogy minden klappol. :-))
    Csak most rohannom kell fektetni, mert már el vagyunk késve.
    Majd úgy tizenegy körül jövök.

    VálaszTörlés
  8. Nem is újságoltam még el neked, Andi (pedig annyiszor akartam), hogy a Bosnyák téri templomnak már majdnem kész van a tornya. Húsvétra ígérte (az általam egyébként kicsit sem kedvelt) Papcsák Uraság, de úgy látszik, hamarabb meglesz, mert fantasztikus ütemben haladnak vele, pillanatok alatt fölhúzták a torony alatti részt. Látom minden héten, mikor átzötyögök a téren a villamossal, útban az állatos bolt felé.

    Lesz a torony alatt két boltíves meg (fölöttük) egy kerek ablak: tisztára, mint a mesekönyvben! Ma pedig láttam már magát a tornyot is: ott ácsorog és vár türelmesen, a templom oldala mellett, a földön. Fantasztikus élmény volt látni! Nem tudom, hányan mondhatják el magukról, hogy láttak templomtornyot földön állva. :-))

    Nem vagyok egy templomba járó valaki, de erre a toronyra várok hároméves korom óta. :-)) (Pont aznap volt 58 éve, hogy ide költöztünk, amikor ott voltam nálad az ágakért.) Kisgyerek koromban anyám sokszor elcipelt a Bosnyák téri templomba - illetve nem pont oda, csak benéztünk, ha egyébként is arra jártunk. Én folyton a tornyot reklamáltam, sose szerettem ezt a templomot, mert nem éreztem IGAZINAK, torony nélkül. Anyám meg baromira meg volt sértve, hogy hogy merek leszólni egy templomot, bármilyen okból.

    De most már igazi lesz ez a templom is... Örülök neki, hiába nem érint.

    Mellette meg (a másik oldalon) adventi vásár van, helyes kis pavilonokkal.
    Ilyen se volt eddig soha a Bosnyák téren. Vagy csak én nem vettem észre?
    Legszívesebben leszálltam volna a villamosról, hogy körülnézzek egy kicsit.
    Persze nem tettem - de majd jövőre megnézem időben, ha megérjük.
    Úgyhogy azért jó dolgokat is csinál a kicsit se kedvelt bürgermájszterünk.

    Más téma:

    Zolinál meddig leszel, ha átmész karácsonyra?
    Viszed a laptopocskát? Vagy az ünnep szigorúan a családé?

    VálaszTörlés
  9. Még nem tudom , hogy pénteken este, vagy szombaton megyek. Laptop az valószínűleg nem lesz. Zoli i-phonján van Net, így időnként belenézek majd. A lakásban, szerintem nincs. Nem tudom, meddig maradok, mert elméletileg Emmácska szülinapján ott szeretnék lenni dec.25-én. De mivel rettentő körülményes onnan lejönni, elképzelhető, hogy csak jan. 6,-án jövök haza. akkor ugyanis a fogorvosnál van jelenésem. Bár, ha olyan hosszan maradok, akkor valószínűleg laptop, és mobilnet is jön velem.

    VálaszTörlés
  10. Akkor ez szép hosszú vakáció lesz. :-))

    VálaszTörlés