2013. december 28., szombat

francia...

Szerintetek mi ez a francia különlegesség




9 megjegyzés:

  1. Hátha elárulod. :))
    (Valami májféle Orly módra?)

    VálaszTörlés
  2. Nem, nem... még nem...

    További ötletek?

    VálaszTörlés
  3. Talán egy kis valami... :-))

    Ezt az egyik legsötétebb, átok rossz, ám igen jópofa gyerekem mondta úgy harminc évvel ezelőtt, még Csobánkán. Rácsodálkozott egy enciánkék kivágó papírra, ami borzasztóan tetszett neki, és rám ragyogott, a lehető legnagyobb izgalomban:
    - Ági néni! Tudod, mit lehetne ebből a papírból csinálni?
    - Mit, Lacikám? - kérdeztem én, nem kevésbé lelkesen.
    - Talán egy kis valamit! - vágta ki a gyermek, és teljesen komolyan gondolta. :-))

    VálaszTörlés
  4. No, akkor segítek picikét: jellegzetesen francia étel. Szinte csak ők eszik. A libamáj mellett ez a z egyik fő exportcikkünk hozzájuk. Ebből készült ez az étel.

    VálaszTörlés
  5. Gondolom, csiga rántva. Brrr... :(

    VálaszTörlés
  6. Eltaláltad Ági: csiga sörtésztában kukoricás rizslepénnyel :)))
    Isteni finom!
    Igen, ez szinte minden magyar ember véleménye róla: Brrr!
    Szedik, mert jó pénzt kapnak érte, de meg nem eszik. Pedig ha egyszer vennék a bátorságot hozzá, hogy megkóstolják.... Igaz, már az előkészítése is borzalmasan macerás. Azt még én se vállalnám, bármennyire is szeretem.

    VálaszTörlés
  7. Nem kétlem, hogy finom lehet, mint ahogy állítólag a békacomb is nagyon jó, akik már ettek, azt mondják, olyan, mint a leggyöngébb csirkehús. De azt hiszem, én már csak maradok csiga és béka nélkül. :))

    VálaszTörlés
  8. Sajnos előbb készítettem el, mint ahogy elkezdődött a Lidlben a francia hét. Így én csak tartárt kínáltam hozzá. Csak a Karácsony előtti héten hozott Zoli eredeti francia öntet-válogatást , amiben van kétféle szósz is, ami a csigához, és a rizslepényhez passzol.
    Zoli rajong a francia konyháért, és engem is sikerült "megfertőznie" vele..

    VálaszTörlés
  9. A békacomb tényleg isteni finom, Kedves Druszám - viszont egyáltalán nem a csirkehúshoz hasonlít, hanem a halhoz. Sajnos abban is, hogy rengeteg apró csontja van, ami azért nem annyira félelmetes, mint a halszálka, de nem sokkal könnyebb enni. Aki szereti a halat, annak pompás csemege.

    A csigát viszont nem kívántam meg, bár a képeket nézve csorog a nyálam.
    Eredeti francia öntet nélkül meg hozzá se nyúltam volna. :-)))))
    Nem is értem, hogy ment le a torkodon, holmi kis tartárral.

    VálaszTörlés