2013. november 21., csütörtök

Mézes próba

Se én, se Ági nem készített még mézeskalácsot.
Nyersen elég fűszeresnek éreztük.
Ági gyúrta, szúrta, én díszítettem.
A cicáknak, egereknek gyöngyszemet csináltam, hold csillagokkal, csillag úgyszintén, szív szívecskékkel, fenyő hópelyhekkel...
Apró színes bigyók legurultak... azt föl is adtam...
Sajna, mire kisült, a szemecskék kidurrantak. Lyukas szemmel bámultak állataink a világba.
Egyébként minden dísz remek lett.
Viszont a nyersen még fűszeres íz eltűnt, ahogy az édessége is.
Meg lehet ugyan enni, de dicsekedni vele?
Állítólag ebből a mennyiségből 3-4 tepsivel kellett volna készülnie: 60-80 db.
Lett belőle 2 tepsinyi 40 figura.
A másik fajta recept mennyiségét már eleve megdupláztuk. Az előírtnál több méz, és cukor, és fűszer került bele. A szemek csak sütés után, az írókázásnál fognak rákerülni.Ezt a tésztát egy éjszakán át pihentetni kell.
Kíváncsiak vagyunk, mi fog kisülni belőle. :o)))
 Ennek már sikerülnie kell!

Mindenesetre nagyon jól szórakoztunk munka közben! De tényleg!
Sajnos kutya, és madár nem volt a kiszúrók között. :-(   

5 megjegyzés:

  1. Kisülni biztosan fog. :)
    Dióval, szezámmaggal, lenmaggal, napraforgó és amerikai mogyoró magokkal szoktam díszíteni, ezek jobban bírják a sütést. De már túl vagytok rajta, így is szépek lettek.

    VálaszTörlés
  2. Klári: A következő adagban a liszt felét pótoltuk darált dióval. Ebbe már kakaó, és reszelt narancshéj , gyömbér, fahéj, és darált szegfűszeg is került a mézes fűszer mellé. Arra gondoltunk, hogy esetleg lekennénk egy kis tojásfehérjével, hátha úgy beleragad a színes csillám is. Az első tepsinél ezzel próbálkoznánk. holnap.
    Szerinted?

    Az egész konyha karácsonyi illatokat áraszt. Már ezért is megérte. :o))

    VálaszTörlés
  3. Szemnek (ha nem elégedtem meg a fehér díszítéssel, vagyis a szemek puszta rajzolásával) én mindig fekete borsot használtam. Látja mindenki, hogy azt evés közben ki kell venni, amúgy meg jól mutat, és nem árt neki a sütés.

    Kutyuska formám sajnos nekem sincs, de madaram több is van.
    Nem azért, mert madaras vagyok, hanem mert azt lehet kapni. :-))

    VálaszTörlés
  4. Az én mézesnek álcázott linzereimet meg a habcsókjaimat láthatod az alábbi két linken. Sajnos az IGAZIAKBÓL nem tudok mutatni, mert tavaly vagy tavalyelőtt tönkrement a gépem, elveszett minden képem. Egész véletlenül maradt meg két karácsony (2004 és 2005), amiket CD-re is kimásoltam. 2004-ben még gépem se volt, a szomszédasszony csinált pár képet a karácsonyomról, abban a reményben, hogy egyszer majd még örülni fogok neki. :-))
    Most már nincs bennem elég élet a készülődéshez, sajnos.

    Itt vannak a linkek (és a fekete bors szemecskék):

    http://hu.fotoalbum.eu/Csipcsup/a607291/00000027

    http://hu.fotoalbum.eu/Csipcsup/a607291/00000028

    VálaszTörlés