2013. november 8., péntek

Szemüveget csináltatok

Délben megjött Zoli, hogy menjünk panoráma röntgenre
Persze két óra lett, mire nagy nehezen eltudtunk indulni.
A jobb kezem miatt, most még jobban bénázok, mint valaha.
De szerencsénk volt, mert azonnal ránk került a sor.
Kinéztünk magunknak egy OFOTÉRT-et, ami pont szemben van a MEOSZ-szal. Így egy slunggal intéztük volna az igazolvány cserémet, meg a szemüvegemet. Persze az iroda pont pénteken van zárva-ezt persze elfelejtettük megnézni. Mindegy, mert az 50%-os kupont is itthon felejtettük. Így Zoli a jövő héten egy füst alatt elintézi mindkettőt.
Jó hír, hogy a vártnál kisebb mértékben romlott a szemem. Csak azért látok vele homályosabban, mert az elmúlt 7 év alatt a műanyag lencsén apró karcolódások keletkeztek. Mindössze 0,25 dioptria + kell a tökéletes olvasáshoz.
Már mindkettőnknek kopogott a szeme az éhségtől. Pár perces sétára találtunk egy olcsó éttermet a Visegrádi utcában. Bőséges adagokat adtak szinte fillérekért.  Én gombás-csülkös pacalt, Zoli sóletet kért.

A negyed adaggal jól laktam- a maradékot becsomagoltattam. Közben láttam, mindenkinek csomagolták a maradékot. Nem én voltam az egyetlen, akin kifogott. Pedig ma még 2 szem negrón kívül más nem volt a gyomromban. két napig tehát nem lesz gondom ebédre. De Zolin is kifogott a hatalmas adag sólet. Pár kanálnyi babot ő is ott hagyott.De a feltétként hozzáadott hatalmas szelet omlós főtt marhahúst, füstölt libamellet, az 1 tojást hősiesen belapátolta. Ezúttal nem fényképezte le, pedig érdemes lett volna.Ha arra járunk, máskor is belátogatunk. Maradt még bőven kóstolni való. Pl. a maceszgombócos libaleves, a somlói galuska, a madártej is fenségesen nézett ki.
Zoli majdnem az egész időt végigdolgozta mobilon :-((  A kihangosítás nem jött be igazán. Visszhangos volt. Most a fülében valami izével kommunikál vezetés közben is.De azért ez jobb, mint amikor a mobilt tartja bal kézzel a füléhez.
 
Hétfőn szívkoszorúér festés.

12 megjegyzés:

  1. Ha még sok ilyen ételes képet raksz ki a meséidhez, nem fogom látogatni a blogodat! Ez tiszta szadizmus - csorog a nyálam! :-)) Valóban emberes adag - ez talán még rajtam is kifogna. :-))

    VálaszTörlés
  2. Ági: D Szokásunk a kajákat lefényképezni, ahogy minden város állatkertjébe is betérni. Már mások is megjegyezték, hogy ez már azért a szadizmus határait súrolja. :o))
    Ezúttal nem vettem észre hogy Zoli fényképezett, így kicsit el is voltam keseredve. De kiderült, ezúttal azért nem szólt, mert amúgy is mosolyogtam a kajára. Csak később láttam, mikor átküldte e-mailben. Ezért is tűnt el a bejegyzés egy időre, mert én e-mailről nem tudom betenni ebbe a blogba a képet.

    Azt hiszem, itt is jól látszik, mennyi nem tudom most a jobb kezemet használni.Teljesen az oldalamhoz szorul. Kissé elegem van már belőle, mert így a klaviatúrát is szenvedés használni. A bal kezem ujjait nem tudom koordinálni, így jobb kézzel kell pötyögnöm. És most, a kínok kínját élem,miatta.

    VálaszTörlés
  3. A levélben érkezett képeket csak bele kell tenned a képes mappába a dokumentumaid között, aztán onnan már akkor is kiszippantja a PICASA, ha nem akarod. :-)) Onnan meg már (gondolom) be tudod tenni a blogba.

    Ezért kerülök én mindent, ami GOOGLE.
    Nekem ne szabja meg egy blogportál, hogy honnan tölthetek föl képeket - és pláne nem használnék soha olyan kép-megosztót, ami helyettem dönti el, hogy mit tárol és mit nem. (Illetve pont az a baj, hogy MINDENT ő akar tárolni.)
    Pedig amúgy nem volna rossz a BLOGSPOT - de így több a hátránya, mint az előnye.

    VálaszTörlés
  4. Sajnos abból nem megy át automatikusan a Picasába. Én pedig az e-mailben érkezettel nem tudok mit kezdeni. :-( Ebben sokkal jobb volt a freeblog. Azt gond nélkül tudtam kezelni. Igaz, ott a képeket kicsinyíteni kellett.

    VálaszTörlés
  5. Lányok, hadd segítsek: az e-mailben érkezett képet elmented a saját gépedre (ahogy Csivicsuvi is írta), utána meg amikor a bejegyzésbe akarod tenni, akkor a Fájlok kiválasztása gombot megnyomod és a SAJÁT GÉPEDRŐL választod ki a képet, semmi Picasa vagy egyebek. Hogy a Blogspot aztán ezeket a Picasan tárolja, az az ő dolga, de nekünk semmi dolgunk a Picasa-val a bejegyzés szerkesztésekor.

    VálaszTörlés
  6. A képeket amúgy sem árt átméretezni, mert ha mindent eredeti méretben tárolsz, igen hamar betelik a laptopod memóriája. :-))

    Az E-mail-ben érkezett képekre egyszerűen rákattintasz jobb gombbal, és választod a "Mentés másként" (save as) opciót - aztán pedig megadod, hogy melyik mappádba szeretnéd elmenteni.

    VálaszTörlés
  7. Köszi, lányok a segítséget!

    VálaszTörlés
  8. Mi az a szív-koszorúér festés?
    Hogy történik? És hol? És meddig tart?
    Próbáltad már? Vagy most lesz először?

    Ezt valahogy nem irigylem annyira, mint a pacalt... :-((

    VálaszTörlés
  9. Ági: Persze, csinálták már rajtam, nem is egyszer.
    A bal csukló artériáján keresztül vezetnek föl egy katétert (úgy néz ki, mint egy hajlékony drót) a szívbe.Beadják a kontrasztanyagot, és egy monitoron nézik. Közben persze számtalan kép is készül. Ha szükséges, és az ér is bírja, a szűkületet megszüntetik oly módon, hogy betesznek egy spirált (Hivatalos nevén söntöt) az adott helyre. Érzéstelenítéssel szokták a vizsgálatot végezni, hogy a pácienssel tudjanak kommunikálni.Többnyire eltakarják előled a monitort, (legalábbis régen igyekeztek eltakarni) de én szeretem végignézni. Régen úgy játszottam ki a lepedőt, hogy a világítás fémborítóján tökéletesen látszott a monitor. Újabban ugyan már ezt nem lehet megcsinálni, de egyezkedni szoktam a dokival, hogy végignézhessem. Nemrég egy doki mondta, hogy az interneten minden efféle beavatkozásról található bemutató film. "Hát ez igaz- mondtam neki- de én a sajátomra vagyok kíváncsi, nem pedig egy ismeretlenére. Legalább ennyi élményem legyen, ha már muszáj megcsinálni" Meg kellett hajolnia az érvelésem előtt. D
    Az egész max 15-20 percig tart, az előkészítés után.

    Priviben megy egy levél is, lehetőleg még ma, egy kérdéssel, ill. kéréssel.

    VálaszTörlés
  10. Igen, Andikám - megjött a leveled, épp most válaszoltam rá.

    Egy hős vagy!
    Azt hiszem, én nem akarnám látni a monitort... még a szememet is becsuknám.
    (Igaz, nem is látnék el odáig, hahaha.)

    VálaszTörlés
  11. Várom (és biztos nem csak én) a beszámolót a mai napról.
    Remélem, szép szivárványosra festették a koszorúeredet! :-))

    VálaszTörlés
  12. ÁGI: Ebben a pillanatban értünk haza.
    Ami a szivárványt illeti, azt majdnem eltaláltad!
    Máris körmölök, ill. pötyögtetek .:)

    VálaszTörlés